Heal the world

Am stat destul de mult timp in dubii daca sa scriu asta sau nu … in ultimele zile toata lumea isi da cu parerea, ca deh, asta face romanul cel mai bine. Au aparut articole peste articole, postari peste postari …
Nu am fost acolo. Dar acum cativa ani as fi putut fi. Si peste cativa ani ar putea fi Maia. Daca nu facem ceva cu tara in care traim, daca nu spunem “Ajunge!” fiecare victima din Clubul Colectiv poate fi chiar copilul nostru, care acum invata ce e cu lumea asta.
In liceu ascultam rock si frecventam astfel de locuri cum era Colectiv. Sau poate si mai dubioase. Locuri situate la subsoluri amenajate in graba, cu o singura cale de acces, de obicei pe niste scari. Nu pot sa nu ma intreb ce s-ar fi intamplat in cazul unei tigari aruncate neglijent? Cati nu mai eram azi pe lumea asta sa ne dam cu parerea?
Ce m-a intrigat cel mai mult a fost ca a doua zi dupa tragedie, cand parintii umblau disperati la IML si pe la spitale, au aparut unii care sa spuna “Asa le trebuie ca erau rockeri DIN AIA” . Din aia … expresia care se foloseste de obicei cand nu prea stii despre ce e vorba dar ai auzit tu de la un tovaras ca aia fac si dreg. Am ramas perplex. Nici nu mi-ar fi trecut prin minte sa spun despre niste copii care practic au ars de vii, indiferent de rasa, etnie, nivel de studii, gen muzical preferat ca ASA LE TREBUIE. Si in plus, sa il implic in dementa mea pe Dumnezeu, ca, auzi tu, a fost pedeapsa de sus pentru faptul ca sarbatoreau Halloween-ul. Nu stiu in ce Dumnezeu cred oamenii astia, dar in mod clar Dumnezeul lor difera de al meu.
Nu ma duc sa ling mainile Preamegaferictului Daniel, sa pup moaste, sa ma tarasc in genunchi … dar Dumnezeul meu e unul bun, care ne iubeste pe toti, nu care ucide ca sa make a point.
Dupa care vine Daniel, cu vesnicu-i cearsaf alb si se rasteste la jurnalisti “Nu mai judecăm. Am spus să nu mai judecăm pe nimeni, numai ne rugăm. Dacă vin preoţii, de ce vin preoţii. Dacă nu vin preoţii, de ce nu vin. Asta e atitudinea ostilă faţă de biserică! Nu învăţaţi dumneavoastră Biserica ce rol are ea. Învăţaţi mai bine credinţa ortodoxă! … Sa vină lumea la biserică, nu la club! Acolo au murit, dar noi ne rugam în biserică
Biblia spune “Iti lipseste un lucru; du-te de vinde tot ce ai, da la saraci, si vei avea o comoara in cer. Apoi vino, ia-ti crucea si urmeaza-Ma.”
In totala opozitie e imaginea Megaliticului

patriarhul-daniel-la-barsana (12)

In loc sa fie alaturi de oamenii in suferinta, a preferat sa stea in umbra si sa afirme ca “preotul nu vine neinvitat”. Ar trebui sa fie invitati de propria lor constiinta, aceea de a oferi o alinare celor in nevoie.
Pana la urma … mi-e teama de Romania in care va creste Maia. Mi-e teama ca tara asta este prea adancita in rau incat sa se mai poata face ceva. Si atunci cum sa ii condamnam pe cei ce aleg sa plece?

Leave a comment